€ 492,00*
- Resolutie 2560 x 1440 QHD / WQHD
- Diagonaal 32"
- panel technology VA
- Refresh rate 144Hz
Productinformatie
- 80,01 cm (31,5 inch) WQHD (2560 x 1440) gebogen gaming-monitor met ultrasnelle 170 Hz* verversingssnelheid (overklokt), ontworpen voor professionele gamers en meeslepende gameplay
- Een responstijd van 1 ms (MPRT) in combinatie met Adaptive-Sync voorkomt ghosting en tearing voor haarscherpe gamingbeelden bij hoge framesnelheden.
- Ondersteunt zowel Adaptive-Sync met NVIDIA GeForce* grafische kaarten als Freesync™ Premium met AMD grafische kaarten. *Compatibel met NVIDIA GeForce GTX-10, GTX-16, RTX-20 en nieuwere grafische kaarten.
- ASUS Extreme Low Motion Blur Sync-technologie (ELMB SYNC) stelt u in staat om ELMB gelijktijdig te gebruiken met G-SYNC-compatibel om ghosting en tearing te voorkomen. Het resultaat is heldere gamingbeelden bij hoge framesnelheden.
- High Dynamic Range(HDR)-technologie met professioneel kleurengamma levert contrast- en kleurprestaties die voldoen aan de DisplayHDR- 400-certificeringsvereisten.
Uiterst gedetailleerde beeldweergave en contrast
De ROG Strix XG32VC is voorzien van een WQHD gebogen paneel (2560x1440) dat tot 77% meer desktopruimte kan weergeven dan een standaard Full HD-monitor (1920x1080). Bovendien levert hij een indrukwekkende contrastratio van 3.000:1.
Exclusieve ASUS Extreme Low Motion Blur-technologie
De ROG Strix XG32VC is voorzien van ASUS Extreme Low Motion Blur-technologie die 1ms MPRT haalt om niet alleen strepen en bewegingsonscherpte te elimineren, maar ook bewegende objecten er scherper uit te laten zien voor vloeiendere en directere gameplay.
INCREDIBEL SNELLE IMAGE RECOVERY RATE VAN 170HZ
Dankzij de unieke vloeiende beeldweergave behoudt de speler altijd de overhand, of hij nu first-person shooters, racespellen, realtime strategie of sporttitels speelt.
AMD FreeSync™ Premium Pro-technologie
MD FreeSync™ Premium Pro-technologie zorgt voor de echte HDR-gamingervaring: een combinatie van vloeiende gameplay met de hoogste prestaties en uitzonderlijke graphics met een hoog dynamisch bereik, terwijl latenties te allen tijde minimaal blijven.
USB Type-C Hub
De USB Type-C Hub ondersteunt de overdracht van DisplayPort-signalen en kan worden gebruikt als een USB-distributeur. Dit betekent dat u uw bedrade apparaten gemakkelijk via de monitor kunt aansluiten. Deze kabel kan ook worden gebruikt om een mobiel apparaat op te laden. Dankzij de omkeerbare USB Type-C™-connector is het aansluiten van elk type apparaat een fluitje van een cent.
KVM-switch-ondersteuning
Wanneer twee verschillende computers op de monitor zijn aangesloten, kunt u met de KVM-switch beide apparaten bedienen met slechts één muis en toetsenbord. Dit bespaart bureauruimte en is uiterst intuïtief.
HIGH DYNAMIC RANGE (HDR) WITH DISPLAYHDR™ 400
HDR-technologie ondersteunt een breed scala aan luminantieniveaus om een breder kleurengamma en een hoger contrast te bieden dan traditionele monitoren. De ultraheldere witten en diepste zwarttinten zorgen voor een ongekende helderheid bij het weergeven van details. Daarnaast wordt een piekhelderheid van 400cd/m² bereikt om te voldoen aan de vereisten van de DisplayHDR™400-certificering.
Shadow Boost
De ASUS Shadow Boost-technologie maakt donkere gebieden van de gamewereld beter zichtbaar zonder heldere gebieden te overbelichten. Dit leidt niet alleen tot een beter overzicht, maar maakt het ook gemakkelijker om verborgen vijanden in donkere hoeken te vinden.
Verschillende connectiviteitsopties
Uitgebreide connectiviteitsopties, waaronder in- en uitgangen: DisplayPort 1.2, HDMI (v2.0) en USB Type-C om een breed scala aan multimedia-apparaten te ondersteunen.
Technische gegevens
Naam | Asus ROG Strix XG32VC 32" VA Monitor, 2560 x 1440 QHD / WQHD, 144Hz, 1ms |
---|---|
Artikelnummer | 1000024569 |
GTIN/EAN | 4718017790536 |
SKU | 90LM03S0-B04170 |
Naam van het model | ROG Strix XG32VC |
Merk | Asus |
Product type | Monitor |
Product serie | Asus XG Serie |
Technologie | LCD Technologie LED: LED is een verlichtingstechnologie. Bij de LED-technologie worden dioden gebruikt als lichtbron en geen conventionele UHP lampen. Het voordeel van deze technologie is dat de diodes geen gloeidraad gebruiken en praktisch geen energie verbruiken. LED's hebben echter een meer blauwachtig kleurbereik dan UHP-lampen, waardoor het beeld vaak als wat kouder wordt ervaren. Kleurenwiel: Naast de DMD-chip is het kleurenwiel een van de belangrijkste criteria voor de beeldvorming bij DLP-projectoren. De kleurencirkel draait constant met extreem hoge snelheid en heeft momenteel 3, 4, 5 of, in sommige gevallen, zelfs meer kleursegmenten. Via het kleurenwiel wordt het licht van de projectorlamp vrijwel zonder onderbreking afwisselend in de primaire kleuren rood, groen en blauw gebroken. Bij moderne projectoren bevat het kleurenwiel ook wit en soms andere kleuren zoals cyaan, magenta en geel. Met 3 segmenten draait het kleurenwiel op 3600 of 7200 toeren per minuut, met 7 segmenten tot 14400 toeren per minuut. (4x snelheid). Elke door het oog waargenomen kleur in een DLP-projector is dus een uiterst snelle opeenvolging van afzonderlijke, verschillend gekleurde lichtstralen tot aan de eigenlijke verwerking. Omdat deze technologie bij contrastrijke beelden soms niet alle kleurposities van het kleurenwiel gebruikt, of omdat de voor kleurmenging benodigde kleuren ver uit elkaar liggen op het wiel, herkennen sommige kijkers het regenboogeffect. Dit kenmerk is beter merkbaar bij tragere kleurenwielen en lagere rotatiesnelheden dan bij projectoren met snellere en vaker gesegmenteerde kleurenwielen. |
panel technology | VA |
Resolutie | 2560 x 1440 QHD / WQHD Resolutie Resolutie: De resolutie van een projector is het maximale aantal beeldpunten (pixels) dat een projector kan weergeven op basis van zijn van nature bestaande technologie, d.w.z. zonder conversie of bijsnijden van het beeld. De native resolutie is het aantal pixels dat een projector fysiek heeft om het beeld weer te geven. Een projector interpoleert gewoonlijk een resolutie wanneer hij een beeldsignaal ontvangt met een hogere resolutie dan de eigen resolutie. Als dit het geval is, kan er een gebrek aan beelddetails of algemene wazigheid in het weergegeven beeld zijn. Als een projector een beeldsignaal ontvangt met een lagere resolutie dan de native resolutie, interpoleert hij ook, hij schaalt het beeld op tot de native resolutie, berekent overeenkomstige extra pixels, indien mogelijk zonder de beeldinformatie te veranderen. Het nadeel hiervan is dat het beeld weliswaar groter wordt weergegeven dan gevoed, maar dat de oorspronkelijke afzonderlijke pixels veel beter zichtbaar worden doordat ze door de conversie worden vermenigvuldigd. 4K: 4K verwijst naar de resolutie van 3840 x 2160 of Ultra High Definition Television (UHDTV). Deze resolutie komt overeen met 4 keer de resolutie van Full HD. Om films met deze resolutie op te nemen zijn speciale camera's nodig die met ongeveer 8 megapixels (4K) kunnen opnemen. Full HD: De term Full HD wordt gebruikt voor apparaten die HDTV-signalen fysiek volledig (1920 x 1080 pixels) kunnen weergeven of uitvoeren. 1080p: 1080p is de specificatie van de verticale beeldlijnen. Het verwijst onder meer naar de resolutie 1920 x 1080. De "p" betekent in dit geval volledige frames, zodat alle beeldlijnen tegelijkertijd worden weergegeven. 1080i: 1080i is de specificatie van de verticale beeldlijnen. De "i" betekent in dit geval velden. Dit signaal wordt meestal geïnterpoleerd weergegeven (bijvoorbeeld door apparaten met een resolutie van 1280 x 720 HDready). De interpolatie voegt digitaal pixels toe, maar zorgt ook voor een lichte onscherpte. Bij 1080p weergave daarentegen worden volledige frames gebruikt. |
Diagonaal | 32" |
Aspect ratio | 16:9 Aspect ratio Formaat: Het geprojecteerde beeld wordt uitgevoerd in een door de projector gespecificeerd formaat (beeldverhouding). Het formaat wordt ook bepaald door de resolutie van de projector (zie ook de rubriek Resolutie). Het schermformaat wordt gewoonlijk gekozen op basis van het formaat van het beamerbeeld. De meest voorkomende formaten zijn 4:3, 16:9 en 16:10. |
Kijkhoek horizontaal | 178° Kijkhoek horizontaal Kijkhoek: De kijkhoek geeft aan op welke afstand van de middellijn het geprojecteerde beeld zonder beperkingen als van goede kwaliteit wordt ervaren. In de regel wordt de horizontale kijkhoek gespecificeerd. Een goede kijkhoek ligt binnen een bereik van 110 tot 130 graden vanaf het midden van het beeld, d.w.z. 55 tot 65 graden naar links en 65 naar rechts. Als u zich buiten de kijkhoek bevindt, gaat het beeld onevenredig achteruit. |
Kijkhoek verticaal | 178° Kijkhoek verticaal Kijkhoek: De kijkhoek geeft aan op welke afstand van de middellijn het geprojecteerde beeld zonder beperkingen als van goede kwaliteit wordt ervaren. In de regel wordt de horizontale kijkhoek gespecificeerd. Een goede kijkhoek ligt binnen een bereik van 110 tot 130 graden vanaf het midden van het beeld, d.w.z. 55 tot 65 graden naar links en 65 naar rechts. Als u zich buiten de kijkhoek bevindt, gaat het beeld onevenredig achteruit. |
Contrast | 3.000 :1 Contrast Contrast: Het contrast weerspiegelt de gradaties tussen het lichtste en het donkerste punt. Dit wordt bepaald van wit naar grijs naar zwart. Hoe hoger het contrast, hoe nauwkeuriger de afzonderlijke gradaties tussen de respectieve secties kunnen worden herkend. In de praktijk speelt het contrast echter alleen een rol in verduisterde ruimten, omdat het licht het contrast tegenwerkt. Daarom speelt contrast een tamelijk ondergeschikte rol in presentatiemiddelen. Er zij ook op gewezen dat het contrast anders wordt bepaald naar gelang van de technologie. Dit resulteert vaak in zeer verschillende waarden op papier. Zwart niveau: Het zwartniveau geeft de laagste lichtwaarde van de projectie aan die wordt bereikt bij het projecteren van een zwart beeld. Hoe beter het zwartniveau, hoe meer de donkere kleuren/zwarte tonen in het beeld worden benadrukt. |
Max. helderheid | 400 cd/m² |
Reactietijd | 1ms |
Refresh rate | 144Hz |
Muurbeugel VESA norm | 100 x 100 |
Ingangen | 1x Displayport , 1x HDMI , 1x USB-C , 3x USB-A Ingangen HDMI: Digitale verbinding voor de overdracht van beeld en geluid. Noodzakelijk voor beeldkwaliteit met hoge resolutie (HDTV). Sinds HDMI 1.4 (High Speed) geschikt voor overdracht van 3D-inhoud in Full HD. Voor beeldkwaliteit met hoge resolutie in UHD, 4K of HDR is de verbinding via HDMI 2.0a en hoger geschikt. HDMI 2.1 of hoger moet worden gebruikt vanaf 120Hz vernieuwingsfrequentie in 4K. VGA: De VGA-connector is een 15-pins connector voor analoge beeldoverdracht. Het wordt ook wel DSub15 genoemd en is vaak te vinden op notebooks en pc's. Vergeleken met de andere analoge aansluitingen biedt het een goede beeldkwaliteit. Hij kan op het invoer- of uitvoerapparaat worden geschroefd en met een geschikte configuratie aan YUV worden aangepast. DisplayPort: De DisplayPort-aansluiting is een door VESA gestandaardiseerde aansluiting voor de overdracht van beeld- en geluidsgegevens. Naast HDCP-codering wordt ook DPCP ondersteund. Vanwege het compacte formaat wordt de aansluiting het meest gebruikt in notebooks. Een extra kleine variant is de MiniDisplayPort, die vooral bij Apple-apparaten wordt gebruikt. DVI: DVI (Digital Visual Interface) is een interface voor de overdracht van videogegevens. Alleen analoge signalen kunnen worden doorgegeven via DVi-A, alleen digitale signalen via DVI-D en beide soorten signalen via DVI-I. USB: USB (Universal Serial Bus) wordt gebruikt om de projector aan te sturen en te beheren (USB-B). Bij sommige zakelijke apparaten kunnen kantoorbestanden en afbeeldingen ook rechtstreeks met een USB-stick worden gepresenteerd of kan een muis worden aangesloten via de USB-ingang (USB-A). Toslink: De Toslink-verbinding is een optische signaalverbinding die werkt op basis van optische vezels. Het wordt gebruikt voor de digitale overdracht van audiosignalen. Het optische ontwerp is minder gevoelig voor storingen door externe magnetische en elektrische invloeden. De aansluiting wordt meestal gebruikt op het gebied van DVD / Blu-ray spelers en vergelijkbare apparaten in verbinding met een AV-receiver, indien deze werken met dts of Dolby Digital signalen. YUV: De YUV-aansluiting, ook wel Y Cb/Pb Cr/Pr of componentaansluiting genoemd, is een analoge videoaansluiting met drie kanalen (lichtsterkte en twee kleurkanalen). Kwalitatief is het de beste analoge videoverbinding. Component kabel: De YUV-connector verzendt analoge signalen over drie kabels (Y=zwart en wit UV=kleuren). YUV wordt gebruikt om HDTV uit te zenden en is compatibel met bijvoorbeeld Cinch. S-Video: De S-Video aansluiting wordt ook wel S-VHS of Hosiden aansluiting genoemd. In vergelijking met de Cinch-videoaansluiting werkt deze met twee kanalen (helderheid/kleur). Qua kwaliteit is hij iets beter dan de Cinch-videoverbinding, maar er zijn ook beperkingen. Deze kunnen worden verklaard door de gevoeligheid van het signaal, die bijvoorbeeld tot uiting komt in beeldvervormingen. Cinch: De cinch-videoaansluiting wordt ook wel composietaansluiting genoemd. Om hem gemakkelijker te herkennen, is hij meestal in het geel gehuld. Aangezien de transmissie slechts via één kanaal verloopt, is de beeldkwaliteit van een laag niveau. D-Sub15: De VGA-connector is een 15-pins connector voor beeldoverdracht op analoge basis. Het wordt ook wel DSub15 genoemd en is vaak te vinden op notebooks en pc's. Vergeleken met de andere analoge aansluitingen biedt hij een goede beeldkwaliteit. Hij kan op het invoer- of uitvoerapparaat worden geschroefd en met een geschikte configuratie aan YUV worden aangepast. RS232: De RS232 interface kan worden gebruikt om de projector te bedienen of te beheren. Mini Jack: Met een eenpins Mini-jack kunnen mono-audiosignalen, met een tweepins stereo-audiosignalen en met een driepins stereo-audiosignalen en beeldgegevens worden verzonden. Scart: Scart is een connector waarmee analoge audio- en videosignalen kunnen worden doorgegeven. Het is compatibel met andere analoge aansluitingen zoals RCA of S-Video. ARC: Het audio return channel, ook wel ARC of audio return channel genoemd, werd ingevoerd met HDMI versie 1.4 om de hoeveelheid bekabeling tussen HDMI-componenten te verminderen. Het audioretourkanaal loopt via de bestaande HDMI-kabel. Er hoeft dus geen extra kabel voor het geluid meer te worden aangesloten. Beide apparaten moeten echter ARC ondersteunen. Alle audiobestandsformaten die ook via de SPDIF-interface worden verzonden, kunnen via het audioretourkanaal worden verzonden. Deze omvatten Dolby Digital, Digital Theatre Sound en PCM audio. Als voorbeeld kan een verbinding tussen een TV (inclusief ontvanger) en een AV-ontvanger worden gemaakt via een HDMI-kabel. Het geluid van de TV wordt teruggekoppeld via de HDMI-kabel. Voorheen was een extra digitale kabel (coaxiaal of Tos-Link) nodig voor de audiosignalen. |
kenmerken | AMD FreeSync , Curved , Flicker Free |
Breedte | 71,3 cm |
Hoogte van het product | 42,6 cm |
Product diepte | 11,8 cm |
Gewicht | 9,3 kg |
Kleur | Zwart |
EEK Spectrum | A tot G |
Energie efficiëntieklasse | G |
Leveromvang | DisplayPort kabel , HDMI-kabel , USB-C kabel , USB kabel , garantiekaart |
Conditie | Nieuw |
Garantietermijn | 24 |
Soort garantie | BringIn-Service Informatie over service en ondersteuning |
Informatie over de garantie van de fabrikant:
Hier vindt u meer gedetailleerde informatie over de verschillende soorten garantie. Contactgegevens en garantievoorwaarden voor de betreffende garantieclaim vindt u in ons fabrikantenoverzicht. De wettelijke garantierechten worden niet beperkt door een aanvullende fabrieksgarantie. Onze aansprakelijkheid voor gebreken is wettelijk geregeld. Er kan kosteloos aanspraak worden gemaakt op gebreken.